Miért van szükség linképítésre?
Ha egy kicsit is jártas vagy a SEO marketingben, akkor biztosan hallottad már azt a szót, hogy linképítés. Sokan nem tekintik túl jó megoldásnak a keresőben való helyezés javítására, azonban a számok nem ezt támasztják alá. Amennyiben valaki jól csinálja, akkor kifejezetten hasznos tud lenni egy cég vagy vállalkozás számára. Ehhez azonban tudnod kell, hogy miért és hogyan érdemes csinálni.
Mi a linképítés?
Amikor linképítésről beszélünk, akkor egy olyan tevékenységről van szó, amikor egy adott weboldalra egy külső hivatkozás mutat, amelyet mi magunk hoztunk létre. Ez segít abban, hogy a kereső (pl. a Google) a találati rangsorolásnál minél előrébb helyezze a honlapot. Éppen ezért a fő cél, hogy a linkeket mennyiségben és minőségben javítsuk, minél több helyen megtalálható legyen a weblap egy-egy oldalára mutató link.
Fontos azonban, hogy a SEO linképítés során törekedj arra, ha például vendégposztokról van szó, akkor a lehető leginformatívabb cikkek készüljenek, ne legyenek se túl általánosak, se túl rövidek. Olyanokra van szükség, amelyeket az emberek szívesen elolvasnak és megtudnak belőle valamilyen fontos információt.
Miért van szükség linképítésre?
Ez a módszer része a keresőoptimalizálásnak, azaz a SEO-nak, tehát sokat tehet hozzá ahhoz, hogy az adott weboldal előkelő helyet foglaljon el a keresőben. Ez azonban csak akkor történik meg, ha azok a linkek jó helyről érkeznek, erősek és van belőlük annyi, amit már a Google is felfedez és értékesnek tart.
Ennek a megoldásnak az a lényege, hogy például egy cikk tartalmát a látogatók értékesnek tartsanak, így a linket mutató tartalom egyre értékesebb lesz, aminek hatására a találati listán egyre előrébb kerülhetsz. Ez pedig segít neked abban, hogy megelőzhesd a versenytársakat.
Milyen egy jó link?
Linket szerezni több helyről is lehet, azonban ez nem ingyen van. A linképítés árak változóak, hiszen ahogy minden, ezek is folyamatosan drágulnak. Azonban azt el lehet mondani, hogy minél erősebb egy oldal vagy magazin, annál drágább lesz onnan linket szerezni. Már csak az a kérdés, hogy mi számít jó linknek?
Egy értékes backlink könnyedén megnövelheti az organikus forgalmat, ehhez az kell, hogy megbízható weblapra kerüljön. Emellett a tartalom kapcsán fontos ügyelni, hogy az releváns és informatív legyen, így nem lesz túlerőltetve az adott link sem.
Nem árt persze, ha egy forgalmas, nagy látogatottságú helyre kerül ki a link, ami esetleg még a témába is vág. Tehát, ha van egy fodrászat, akkor azt lehetőleg ne egy építőipari online magazinba próbálod belerakni. Az se neked, se pedig az oldalnak nem lesz hasznos.
Emellett persze nem árt leellenőrizned, hogy az adott weboldal mennyire hiteles. Rengeteg PR honlap van, ami nem biztos, hogy hosszú távon megoldást jelenthet a számodra. Ezt könnyedén csekkolhatod, hiszen egy DR érték ellenőrzéssel máris közelebb kerülhetsz a valósághoz.
Mi az a DR?
Egy profi linképítő tisztában van azzal, hogy mit is jelent a DR. Ez egy rövidítést, ami a Domain Rating-ből származik, ami segít megtudni, hogy az adott weblapon érdemes-e linket elhelyezni. Ehhez nem kell mást tenni, minthogy rákeresel az adott honlapra – például ezen az egyszerű és ingyenes checker weblapon. Az itt kapott számból láthatod, hogy mennyire éri meg azért fizetni, hogy itt építs linket. Az 1-től 100-ig terjedő skálán az egyes a legrosszabb, tehát a legkevésbé megbízhatóbb oldalak. Tehát: minél magasabb a DR, annál jobban jársz.
Fontos megjegyezni azonban, hogy a Google számára az a legjobb, ha bár kevesebb, azonban magasabb DR értékű helyekről szerzel külső linket.
Milyen linkekben érdemes gondolkodnod?
Természetesen a cikkek és vendégposztok mellett számos egyéb módszerben gondolkodhatsz. A leggyakoribb backlinkek a social, a nofollow, a kép, a link nélküli említések, az interjúk, a fizetett hirdetések, a fórum hozzászólások és a widgetek linkjei. Minél többfélében gondolkodsz, annál színesebb palettán lesz jelen a weboldalad.
Amennyiben további kérdéseid vannak a témában, esetleg linképítés csomagban gondolkodsz, keress fel bizalommal!
0 hozzászólás