│ Telefon: +36-30/829-1879 │ Email: kapcsolat@krdatemarketinged.hu

Mivel számos szolgáltatással próbálok segíteni az ügyfeleimnek, így néhány esetben előfordulhat, hogy a látogató nem tudja, mit is jelent egy-egy feladat. Korábban már kifejtettem, hogy mivel foglalkozik egy virtuális asszisztens, most pedig szeretnélek titeket bevezetni a kreatív szövegírás rejtelmeibe.

Mit jelent a kreatív szövegírás?

A Wikipédia leírása szerint a szövegírás egy marketing- vagy reklámszöveg megalkotását jelenti. Ennek témája lehet egy vállalat, személy vagy éppen egy termék. Szövegírásnak számít egy plakát, szlogen, blogcikk, cégbemutató, e-mail vagy éppen egy katalógus megalkotása. A közösségi média óta ide sorolandó az felkerülő posztszövegek, tweetek és bejegyzések. A szövegírás tulajdonképpen a tartalommarketing egyik része.

Mit csinál egy kreatív szövegíró?

A kreatív szövegírók azok az emberek, akik olyan anyagokat készítenek, amelyek eladhatóbbá tesznek egy terméket vagy szolgáltatást. Lehet ez egy hirdetés, egy promóciós anyag, egy PR cikk vagy éppen egy hírlevél szövege. Fontos azonban tudni, hogy ezek az emberek nem újságírók. A kreatív szövegírás teljesen más műfaj, hiszen itt nem csak egy adott témáról kell a véleményünket bővebben kifejteni. Sok esetben szakmai bejegyzéseket gyártanak, amelyeknek napokig vagy hetekig kell utánajárni ahhoz, hogy a tartalma releváns legyen.

Mi a célja a kreatív szövegírásnak?

Az újságírókkal szemben a kreatív szövegírók elsődleges célja, hogy valamilyen műveletre vegye rá az olvasót. Ez alatt értendő egy szolgáltatás igénybevétele, egy feliratkozás valamilyen hírlevélre vagy éppen egy termék megvásárlása. Mindezt olyan formában szükséges átadnia, hogy az ne legyen erőszakos, illeszkedjen az adott oldal tartalmába. Éppen ezek miatt fontos, hogy egy marketinges cégnek legyen egy jó szövegírója, aki fegyverként szolgál a vállalatok számára.

Milyen egy jó szövegíró?

Egy kreatív szövegírónak nincs szükséges semmilyen végzettségre. Ahhoz, hogy valaki jó legyen ebben a szakmában, kell egy minimális tehetség. Aki jól bánik a szavakkal, meggyőzően tud érvelni, a fogalmazásával sincsenek komolyabb problémák, az a személy már könnyen fejlődhet kreatív szövegíróvá. Persze kell hozzá az is, hogy valaki szeresse csinálni ezt a munkát, hiszen kényszerből nem lehet szöveget írni.

Ez a foglalkozás űzhető otthonról is, másodállásban vagy csak hobbiból. Mindegy, hol van az ember, milyen életkörülmények között, szinte bárki számára elérhető munka, aki ezt szeretné csinálni. Azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy szükséges a folyamatos tanulás és fejlődés. Mivel a marketing szakma nem állandó, így a kreatív szövegírónak is alkalmazkodnia kell a változásokhoz. Tudnia kell a fontosabb mérföldkövekről, ami ezt az ágazatot érinti. Emellett pedig hasznos lehet, ha beszél valamilyen idegen nyelvet, vagy ért valamilyen különleges szakmához vagy témához.

Milyen feladatkörei vannak egy kreatív szövegírónak?

A kreatív szövegírónak számos feladata lehet. Nemcsak plakátok, szórólapok, Instagram posztokat kell megfogalmaznia, hanem képesnek kell lennie ennél sokkal komolyabb szövegek gyártására.

Webszövegírás

Nagyon nem mindegy, hogy milyen szöveg olvasható egy vállalat weboldalán. Manapság a kreatív írókat legtöbbször a weboldalak tartalomfelöltésével bízzák meg. A célja, hogy a látógatókat a honlapon tartsa, majd megvásárolja az adott terméket vagy szolgáltatást. Fontos továbbá, hogy a webes szövegírás célja, hogy könnyebben rátaláljanak az adott cégre.

Hírlevél

A hírleveleknél az a legfontosabb, hogy a szöveg rövid, informatív és tömör legyen. Olyan DM leveleket kell alkotni, amely felkelti az érdeklődő figyelmét, amely nem könnyű egy olyan világban, ahol naponta számtalan ilyen és ehhez hasonló levelet kapnak az emberek. Ahhoz, hogy egy hírlevél sikeres legyen, a szövegírónak nagyon kreatívnak kell lennie. Kutatásokat kell végeznie és pontos adatokkal kell szolgálnia ahhoz, hogy releváns legyen az adott email.

SEO

A SEO a marketing egy külön része, ám érdemes megemlíteni a SEO szövegírást. Fontos része ugyanis a weboldalak optimaliziálásának, hiszen ennek segítségével sokkal több látogatót vonzhatnuk a honlapra. A keresőoptimalizálás célja, hogy az egyedi és megfelelően tagolt cikkek a keresők találati listájában minél előbbre kerüljenek. Ennek segítségével mérhető, hogy mennyivel többen találtak a weblapra. Fontos azonban, hogy egy SEO szövegnek teljesen egyedinek kell lennie. A keresők ugyanis könnyen kiszűrik a másolt információkat, amiket ezek után azzal büntetik, hogy sokkal hátrébb sorolják a bejegyzés és a honlapot.

Cikkek és blogbejegyzések

A cikkek és blogbejegyzések esetében szintén fontos a kreativítás és az egyediség. A PR-cikkeknél a leendő vásárló figyelmének felkeltése az elsődleges. Itt már fontos, hogy a szövegíró jól kidolgozott cikket hozzon létre, amelyek megfelelnek a marketingpszichológiai elemeknek.

Összegezve

A jó szövegíró tehát tapasztalt az írás világában, a vállalatért dolgozik és alkot. Fontos, hogy olyan leírásokat készítsen, amelyek informatívak, tömörek és figyelemfelkeltőek. Ismeri az embereket és tudja, hogy mi ragadja meg őket.

Amennyiben úgy érzed, hogy szükséged van egy jó kreatív szövegíróra, akkor ajánlom szíves figyelmedbe a szolgáltatásaimat. Itt megtalálsz mindent, amiben jártas vagyok ezen a téren és amiben segítségedre lehetek. Legyen ez egy blogcikk, egy SEO szöveg, egy meta leírás, egy plakát vagy akár egy termékleírás, illetve cégbemutató.


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Avatar placeholder

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük